Психологічна служба закладу
ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА
створена для успішної співпраці адміністрації, педагогів, учнів та їх батьків між собою та активної співпраці з зовнішніми соціальними структурами для надання всебічної кваліфікованої допомоги учасникам навчально-виховного процесу
Мета психологічної служби:
вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;
поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;
поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;
профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, медпрацівників та батьків.
Завдання психологічної служби:
сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах;
сприяти підвищенню психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу;
розвиток творчих здібностей учнів;
допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників.
Діяльність психологічної служби включає такі основні напрями:
1.Соціально-педагогічний:
Надання кваліфікованої соціально – педагогічної допомоги дитині в саморозвитку, самопізнанні,самооцінці, самоствердженню, самореалізації.
Посилення позитивних впливів та нейтралізація або переключення негативних впливів соціального середовища.
2. Соціально-правовий:
Використання наявного арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів особистості.
Обговорення та розв’язання проблемних питань, які виникають в житті учнівського колективу з порушення прав.
Проведення зустрічей з представниками соціальних служб, правоохоронних органів та місцевих органів влади з охорони прав дитини.
3. Соціально-психологічний:
Надання допомоги у вирішенні міжособистісних конфліктів, зняття депресивного стану.
Організація соціально – психологічних консультацій для учнів, педагогів, батьків, опікунів.
4. Соціально-профілактичний:
Організація системи профілактичних заходів з попередження девіантної та деліквентної поведінки дітей та підлітків.
Проведення в класах соціально – правових акцій та тренінгів з охорони прав дитини.
Ініціювання та проведення правових годин спілкування.
5. Соціально-діагностичний:
Вивчення та аналіз морального–психологічного фону навчального закладу з метою виявлення його впливу на особистість учня та розробка заходів щодо його оптимізації
Здійснення моніторингу щодо порушення прав дітей як серед учнівського колективу, так і з боку дорослих ( вчителів та тих, хто причетний до навчально–виховного процесу).
Дослідження психосоціальних особливостей розвитку учнів навчального закладу.
6. Соціально-інформаційний:
Знайомство з законодавчими актами а використання наявного арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів особистості.
Організація та проведення практичних семінарів та форумів, лекторіїв та соціально – психологічних тренінгів.
7. Соціально – медичний:
Контроль за харчуванням, трудовим, фізичним вихованням, умовами організації навчального часу з метою підтримки здоров’я.
Вивчення психолого – медико – педагогічних особливостей учнів, їх мікросередовища, умов проживання.